رفوع و رفع سوختگی فرش

رفوع و رفع سوختگی فرش

رفو گری فرش یعنی ادغام چندین تخصص با هم . تخصص و مهارت در زمینه رفع سوختگی ، پارگی ، لکه بری و …. .

زمانی ارزش این هنر مشخص میشود که شما فرش گران قیمتی دارید و بر اثر عواملی همچون سوختگی ، پوسیدگی و …  دچار آسیب شده است ، بدون شک تعویض فرش و جایگزین کردن فرشی نو هزینه زیادی را دربرخواهد داشت ، البته افرادی هستند که توان مالی تعویض فرش آسیب دیده و کهنه را با فرش نو دارند اما علاقه ای که به فرش قدیمی خود دارند آن هارا وادار میکند به اینکه برای ترمیم و اصلاح، فرش  خود را به رفو گر بسپارند.

لکه بری فرش :

یکی از تخصصی ترین خدمات ارائه دهنده در مرکز قالیشویی پدیده ، لکه بری فرش میباشد . انجام عملیات لکه  بری به ماشینی بودن و دستباف بودن فرش و نوع لکه (لکه به جا مانده از غذا ، مواد چسبنده از قبیل قیر، چسب، رنگ های شیمیایی، الوان های جوهری و …) بستگی دارد. برای از بین بردن لکه قالی باید از مواد پاک کننده  قوی هم چون ساپونین ها ، چوبک ، جوش شیرین و سود  استفاده کرد . برداشتن رنگ های ریخته شده بر روی فرش و پاک کردن لکه ها کاری بسیار دقیق  است که باید توسط افراد متخصص انجام گیرد وگرنه امکان دارد خسارات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

رفع سوختگی فرش :

اتفاقاتی هم چون افتادن تکه ای ذغال بر روی فرش ،افتادن سیگار ، اتو و یا گذاشتن ظروف داغ بر روی فرش باعث ایجاد سوختگی میشود در این مواقع توصیه قالیشویی پدیده این است که فرش خود را برای ترمیم به مراکز قالیشویی بسپارید که گارگاه ترمیم دارند . گاهی سوختگی آن چنان عمیق نیست و فرش ماشینی میباشد در این صورت میتوان با چند روش خانگی محل سوختگی را پاکسازی کرد.

رفع سوختگی فرش با سیگار

برای تمیز کردن لکه سوختگی از کاغذ سمباده استفاده کنید وقتی سوختگی ها ساییده شدند با دستمال محل را پاک کنید با کمک قیچی به آرامی پرزهای سوخته را جدا کنید اگر باز هم محل سوختگی مشخص است از آب اکسیژنه استفاده کنید (هر یک واحد آب اکسیژنه 10 واحد آب اضافه شود) با محلول به دست آمده محل سوختگی را تمیز کنید و با آب بشویید و سپس سطح را خشک کنید .

رفع سوختگی فرش با ذغال

از بین بردن سوختگی فرش با ذغال همانند مراحل ذکر شده در پارگراف قبل میباشد تنها  تفاوت آن استفاده کردن از شامپو فرش است. بدین صورت که ابتدا محل سوختگی را با یک لایه ضخیم از شامپو فرش بپوشانید و بعد از آن که خشک شد جاروبرقی کنید و بعد از آن از محلول آب اکسیژنه استفاده کنید .

رفع سوختگی فرش با اتو

اگر لکه سوختگی به رنگ زرد بود پیاز را به دو قسمت کنید و بر روی لکه قرار دهید اما اگر سوختگی عمیق بود فرش خود را به مراکز قالیشویی بسپارید .

ترمیم سوختگی فرش با شمع

سوختگی فرش با شمع یکی از رایج‎‌ترین انواع سوختگی‌ها است. برای ترمیم سوختگی فرش با شمع در قدم اول لکه شمع ذوب شده را به کمک یک دستمال خشک از روی فرش بردارید. حواستان باشد دستمال را بر روی لکه نکشید. این کار را باید به آرامی انجام دهید که لکه شمع بیشتر از این بر روی فرش پخش نشود.

سپس برای رفع سوختگی، آن قسمت را به کمک یک ابزار از روی فرش بتراشید. در مرحله بعد، برای پاک کردن لکه باقی مانده یک دستمال تمیز نخی بر روی لکه بگذارید و به آرامی روی آن اتو بکشید. دقت کنید حرارت اتو باید ملایم باشد. پس از انجام تمامی این کارها برای منظم کردن تار و پود فرش‌ها می‌توانید فرش را با برس مخصوص شانه بکشید.

شما عزیزان میتوانید کلیه عملیات رفوع و رفع سوختگی فرش های خود را با ضمانت 100 درصدی به گروه قالیشویی پدیده بسپارید:

021-44714416

021-44333368

021-22376722

021-66554204

021-88367751

021-44535820

Call Now Buttonمشاوره و تماس: 02122376722